ZF oznamuje významné obchodní úspěchy: Elektrické pohony a první aplikace superpočítače ProAI v nákladních automobilech potvrzeny na IAA
Na IAA Transportation 2022 v Hannoveru, Německu, předvede nová divize Řešení užitkových vozidel (CVS) společnosti ZF, jak její nejnovější automatizovaná a propojená eMobility řešení nastavují nová průmyslová měřítka v oblasti bezpečnosti, efektivity a udržitelnosti.
Společnost ZF prozradila, že její špičkové technologie v oboru přinesly od spuštění 1. ledna řadu významných obchodních úspěchů její nové divizi CVS. Společnost ZF na IAA předvede kromě svého pokročilého superpočítače pro užitková vozidla ProAI také svůj nový elektrický centrální pohon CeTrax 2, novou generaci mBSP 'XBS' brzdové platformy a průkopnické řešení řízení vozových parků SCALAR.
"Divize CVS společnosti ZF funguje se svým nejobsáhlejším technologickým portfoliem a nejrozsáhlejší globální prezencí pro odvětví užitkových vozidel jako jednotné kontaktní místo. Umožňuje nám tak lokálně nabízet správné produkty a řešení pro naše zákazníky," řekl Wilhelm Rehm, člen představenstva ZF odpovědného za Řešení užitkových vozidel, Průmyslové technologie a Materiálové hospodářství. "Naše obchodní úspěchy a nové produkty uvedené na trh silně demonstrují, že je naše transformace na dobré cestě a naše strategie mobility nové generace již přináší skvělé výsledky."
"Společnost ZF jako oceňovaný partner ve vývoji pro zákazníky po celém světě pomáhá posunout průmysl užitkových vozidel k budoucnosti, kde budou lidé a zboží přepravováni bezpečně, efektivně a udržitelně plně autonomními, propojenými a elektrickými vozidly. Navíc schopnost skupiny úspěšně přenášet technologie mezi aplikacemi vozidel pomáhá vytvářet snadno spočítatelné náklady na transformaci pro naše zákazníky," dodal Rehm.
Na IAA Transportation 2022 společnost ZF ukáže špičkové inovace, které zásadně pomáhají výrobcům a vozovým parkům na cestě k bezpečnějším, účinnějším a ekologicky udržitelným užitkovým vozidlům.
Nový elektrický centrální pohon CeTrax 2
Společnost ZF na IAA představila zcela nový systém elektrického centrálního pohonu CeTrax 2 a tím označila zahájení jeho sériové výroby. ZF plánuje se sériovou výrobou začít na počátku roku 2023, kdy touto pokročilou technologií hnacího ústrojí vybaví jedno z nákladních vozidel výrobce DAF.
CeTrax 2 obsahuje dva vysoce výkonné elektronické motory a také silikonové karbidové měniče a třístupňovou převodovku schopnou provádět řazení pod zatížením. Se všemi hlavními komponentami integrovanými do jedné jednotky umožňuje výrobcům nabízet konvenční spalovací a elektrické pohony na jediné platformě vozidla a přináší vysoký výkon, točivý moment, lehčí hmotnost a zvýšenou účinnost. S trvalým výkonem 360 kW a maximálním výstupem 24 700 nm disponuje CeTrax 2 Electric Central Drive plynulou a téměř nepostřehnutelnou změnou převodových stupňů díky plynulému řazení pod zatížením. CeTrax 2 lze snadno nainstalovat do stávajících i nových platforem vozidel.
Zahájení výroby pro ZF ProAI
Na IAA společnost ZF oznámí zahájení vůbec první sériové výroby svého nově vylepšeného superpočítače ProAI. Speciálně navržený pro aplikace užitkových vozidel, ProAI je v oboru nejflexibilnější, škálovatelný a výkonný automobilový superpočítač poskytující vozovou inteligenci všem platformám vozidel, softwarovým aplikacím a architekturám elektrických/elektronických systémů vozidel.
ProAI je kompaktní, energeticky účinnější a výkonnější než předchozígenerace a podporuje všechny úrovně automatizace od ADAS až poautonomní řízení úrovně 5. Výkonem až jeden kvadrilion operací za sekundu poskytuje ProAI pokročilé výpočetní techniky požadované od autonomního řízení. S prvním spuštěním v roce 2023 v Číně se očekává, že bude instalován jako superpočítač v těžkých nákladních vozidlech na podporu autonomního řízení v Číně a USA.
Úroveň 4 autonomního řízení pro užitková vozidla je poháněna poptávkou odvětví po přepravě s nižšími Celkovými náklady vlastnictví (TCO), a očekává se, že na veřejných komunikacích povede. CVS předvede své pokročilé funkce na IAA Transportation 2022. ZF představí nejen své, na budoucnost připravené portfolio automatizovaných podvozkových komponent a ovládacích prvků vozidel úrovně 4, ale také řešení autonomního řízení s virtuálními ovladači na klíč.
SCALAR - vysoký zájem zákazníků
ZF po nedávném odhalení své nové digitální plně automatizované orchestrační platformy "SCALAR" již touto pokročilou technologií přitahuje značný zájem předních výrobců celého světa. SCALAR staví na více než 35 letech pokročilých řešení pro správu vozového parku (FMS), digitální konektivitě a prvotřídním algoritmu optimalizujícím autonomní provoz vozidla. Platforma nabízí real-time, automatizované rozhodování založené na AI a optimalizaci pro vozové parky, které pomohou zlepšit provozní efektivitu a zvýšit udržitelnost, bezpečnost, dobu provozuschopnosti i náklad a bezpečnost cestujících.
SCALAR nabídne rozmanitou sadu funkcí optimalizace provozu vozového parku včetně plně automatického a živého plánování, směrování, časování a dispečerského řešení. Jeho otevřená modulární platforma může podporovat širokou škálu požadavků zákazníků využitím jedinečných dat o vozidle, nejlepším strojovým učením ve své třídě a algoritmy založenými na AI. SCALAR bude poskytovat koordinaci a řízení přepravy zboží a osob v reálném čase pro homogenní i smíšené vozové parky. Platforma tak pomůže operátorům včetně přepravců, dopravců, měst a dalších zúčastněných stran nastoupit na další úrovně dopravy (TaaS) a Mobility jako služby (MaaS). Klíčovým stavebním kamenem SCALAR je jeho špičková Orchestrace řešení optimalizace provozu autonomních vozidel, získaná od Bestmile v listopadu 2021.
Pokrok v bezpečnosti - platforma modulárního brzdového systému nové generace
Na IAA bude také představena nová modulární a škálovatelná platforma brzdového systému ZF mBSP XBS. Nový brzdový systém ukazuje své možnosti v reálných situacích v ZF Innovation Truck díky novému asistentu nouzového brzdění ZF OnGuardMAX.