V situaci světové pandemie 2,5 milionu celosvětově prodaných vozů
- 17[1] elektrifikovaných modelů v prodeji
- Prestižní ocenění ve třech mezinárodních anketách[2]: "CAR OF THE YEAR", "AUTOBEST" a "INTERNATIONAL VAN OF THE YEAR"
- Skupina PSA patří mezi nejlepší výrobce z hlediska emisí CO2 a od prvního dne byla v souladu s evropskými cíli pro rok 2020
- Zvýšení podílů na trhu ve 4. čtvrtletí v hlavních regionech s výrazným nárůstem v regionu Afrika / Střední východ
[1] DS 3 CROSSBACK E-TENSE, Peugeot e-208, Peugeot e-2008, Opel/ Vauxhall Corsa-e, Peugeot e-Traveller/e-Expert, Citroën ë-SpaceTourer/ë-Jumpy, Opel Zafira-e Life/Vauxhall Vivaro-e Life, Citroën ë-C4, Opel/Vauxhall Mokka-e, Citroën AMI, DS 7 CROSSBACK E-TENSE et E-TENSE 4×4, Peugeot 3008 Hybrid et Hybrid4, Peugeot 508 Hybrid, Peugeot 508 SW Hybrid, Opel/Vauxhall Grandland X Hybrid et Hybrid4, Citroën C5 Aircross Hybrid, DS 9 E-TENSE 4×4
[2] Dvě ceny "Autobest" (Citroën Ami, Opel/Vauxhall Corsa); "Car Of The Year 2020" pro Peugeot 208 a "International Van of the Year"(IVOTY) pro novou generaci kompaktních elektrických dodávek (Peugeot e-Expert, Citroën ë-Jumpy, Opel Vivaro-e a Vauxhall Vivaro-e)
"V průběhu roku 2020, který byl poznamenán krizí, prokázaly naše týmy po celém světě bojovnost a svým zákazníkům i nadále nabízely ekologické, bezpečné a cenově dostupné modely, aby jim zajistily svobodu pohybu. V souladu s naším etickým závazkem jsme již od prvního dne roku dodrželi evropské cíle v oblasti CO2. Předtím, než vstoupíme na novou cestu jako skupina Stellantis, bych rád poblahopřál všem týmům k těmto skvělým úspěchům," uvedl předseda představenstva skupiny PSA Carlos Tavares.
Probíhající přechod od spalovacích motorů k elektrickým
Elektrifikační ofenzíva skupiny pokračovala po celý uplynulý rok. Všechny značky skupiny nyní nabízejí veškeré své nové modely buď v plug-in hybridní verzi, nebo jako 100% elektrické. Zákazníci mají nyní na výběr ze 171 elektrifikovaných modelů.
Do konce roku 2021 bude elektrifikovanou řadu skupiny PSA tvořit 23 modelů a ke stávajícím sedmnácti tak přibude šest dalších modelů. S touto nabídkou budou uspokojeny veškeré potřeby zákazníků, ať už pro osobní nebo pracovní využití.
Souběžně s touto elektrifikační strategií pokračovala skupina PSA ve výrazném zlepšování účinnosti svých spalovacích motorů z hlediska emisí CO2.
Oceněné modely a rozvoj prodeje přes internet
V roce 2020 získalo sedm modelů ocenění od odborníků automobilového odvětví, kteří jim udělili tři mezinárodně uznávané ceny, dokazující, že výrobky značek skupiny PSA splňují očekávání zákazníků.
Letošní rok krize byl také příležitostí k rozvoji prodeje přes internet. Skupina tak prostřednictvím e-commerce prodala v druhé polovině roku ve třech evropských zemích průměrně 4 000 vozů měsíčně, celkový počet dosáhl 40 000 (všechna auta zakoupená zaměstnanci a všechny vozy Citroën Ami se prodaly on-line). Cílem skupiny je do konce roku 2021 prodat tímto způsobem v Evropě 100 000 vozů.
Evropa: návrat k růstu v posledním čtvrtletí a vynikající výsledky CO2
Obrat skupiny se ve druhé polovině roku 2020 výrazně zvýšil (+40 % ve srovnání s prvním pololetím). Došlo k nárůstu jejího tržního podílu (+0,5 procentního bodu ve srovnání s předchozím čtvrtletím), zejména v případě značek Peugeot (+0,1 procentního bodu za rok) a DS Automobiles (+0,1 proc. bodu za rok na prémiovém trhu), a k oživení značky Opel-Vauxhall ve čtvrtém čtvrtletí (+0,3 proc. bodu ve srovnání s 4. čtvrtletím 2019). Skupině se rovněž podařilo udržet si pozici na svém hlavním trhu ve Francii, kde v průběhu roku mírně zvýšila svůj podíl na trhu (+0,14 proc. bodu).
Skupina se i nadále soustředí na své výsledky v oblasti CO2 a v souladu se svým závazkem splnila své evropské cíle pro rok 2020. Dosáhla toho jak díky optimalizaci spalovacích motorů, tak díky výraznému růstu prodeje elektrifikovaných modelů: 120 000 registrací v roce 2020 na evropském trhu.
Střední východ - Afrika: silná obchodní ofenzíva
Podíl skupiny na trhu v regionu činí 7,2 % (+2,1 proc. bodu oproti roku 2019). Na trhu, který zaznamenal pokles o 14 %, se prodeje oproti roku 2019 zvýšily o 21 % a dosáhly více než 201 000 kusů. Několik zemí si z hlediska podílu na trhu vedlo velmi dobře: Egypt (+3,8 proc. bodu), Turecko (+1,4 proc. bodu) a Maroko (+0,7 proc. bodu). Kromě toho byla přítomnost skupiny na kontinentu rozšířena prostřednictvím nových dovozců v zemích GCC (Rada pro spolupráci v Perském zálivu) a v zemích subsaharské Afriky.
V roce 2020 došlo v tomto obchodním regionu také k rozšíření průmyslových aktivit skupiny PSA, kdy byla v závodu v Kenitře zdvojnásobena výrobní kapacita a zahájena výroba vozu Citroën Ami.
Čína: růst měsíčních prodejů od září
Po náročném prvním pololetí se v Číně prodej vozů skupiny od září měsíc od měsíce zvyšoval a v prosinci 2020 dosáhl úrovně z prosince 2019.
Společnost DS Automobile v Číně zavedla nový obchodní model se 100% dceřinou společností, jež se zaměřuje na prodej importovaných nebo lokálně vyrobených vozů. Uvedení modelu DS 9 na trh se očekává v první polovině roku 2021.
Latinská Amerika čelila krizi odolností
Latinskoamerické trhy[1] byly po celý rok silně zasaženy krizí (pokles ve srovnání s rokem 2019 se pohyboval od -27 % do -31 %). Skupině PSA se přesto podařilo oživit prodej a dosáhnout ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020 tržního podílu vyššího než ve stejném období roku 2019: 2,5 % proti 2,3 %.
V Argentině se podíl skupiny na trhu zvýšil z 10,1 % v roce 2019 na 10,5 % v roce 2020, a to díky uvedení nového Peugeotu 208, vyráběného lokálně (v Palomaru) na platformě CMP, a Citroënu C5 Aircross. Na mexickém trhu, kam byl ve druhé polovině roku uveden pick-up Peugeot Landtrek, se tržní podíl skupiny dostal poprvé nad 1 %.
Indie a Tichomoří: nárůst podílu skupiny na trhu
Podíl skupiny PSA se na trzích v tomto obchodním regionu v roce 2020 zlepšil, protože prodeje skupiny se na trhu, který zaznamenal oproti roku 2019 pokles o 18,3 %, snížily pouze o 6,6 %.
Úspěch všech tří značek skupiny v Japonsku pokračuje, zejména díky nedávno uvedeným modelům Citroën Berlingo, Peugeot 208, Peugeot 2008 a Peugeot e-2008, DS 3 Crossback a DS 3 Crossback E-Tense.
V Indii je na první polovinu roku 2021 plánován příchod značky Citroën s SUV Citroën C5 Aircross, po kterém budou následovat nové výrazné modely, na jejichž koncepci pracují místní týmy.
Eurasie: zvýšení podílů na trhu
I v tomto obchodním regionu tržní podíl skupiny vzrostl, a to 0,2 procentního bodu (z 0,7 % na 0,9 %), zejména ve dvou největších zemích, Rusku (+0,1 proc. bodu na 0,5 %) a na Ukrajině (+2,2 proc. bodu na 8,5 %).
K tomuto výkonu přispěly všechny značky Peugeot, Citroën, DS Automobiles a Opel, především na Ukrajině. Značka Opel, která na za sebou na tomto trhu první kompletní rok, si vedla velmi dobře.
[1] Argentina, Brazílie, Mexiko, Chile