Síť AutoPalace v létě zvýšila prodej a s optimismem vyhlíží celoroční výsledky
Praha (26. září 2025) – Česko má nadále jeden ze tří nejstarších vozových parků v celé Evropské unii, ale vydrží-li v létě nastavený trend prodeje nových osobních vozidel, mohlo by to časem nelichotivou statistiku alespoň nepatrně zmírnit. Podle údajů Svazu dovozců automobilů v červenci a srpnu vzrostl prodej nových vozidel meziročně o více než 11 procent.
Stoupající křivku prodeje potvrzuje i mezinárodní společnost AutoBinck Car Distribution, která v České republice ve vlastní maloobchodní síti AutoPalace prodává vozidla 14 různých značek a řadí se tak mezi největší a nejvýznamnější automobilové dealery v zemi.
"Prodej nových vozidel v našich pěti moderních prodejních a servisních centrech v Praze a v Brně se v letních měsících zvýšil meziročně o 24 %. Po nárůstu o 4,3 procenta v prvních šesti měsících roku nám to tak dává další důvod k optimismu, pokud jde o celoroční výhled. Český trh roste trvale od roku 2022 a vše nasvědčuje tomu, že letošní rok nebude výjimkou," oznámil Frans Ober, Retail Director AutoBinck Car Distribution.
Nejlépe si v rámci skupiny AutoPalace vedlo největší pražské prodejní a servisní pracoviště AutoPalace na Spořilově.
"Zákazníci si ze Spořilova během prázdnin odvezli přes 700 nových aut. Pobočka na Spořilově tak má výborně našlápnuto k překonání loňského celoročního objemu čtyř tisíc prodaných vozidel," uvedla Katarína Ardová, Marketing Manager českého zastoupení ACD.
Velice dobře si vedly i zbývající česká pracoviště AutoPalace. Prodej nových vozů v pobočkách v Praze-Butovicích a Brně rostl dokonce rychleji než ve všech dalších odbytových místech skupiny na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Nizozemsku.
I při nárůstu celkového prodeje zůstávají čeští zákazníci spíše konzervativní, pokud jde o volbu typu vozidla. V největší oblibě mají nadále zejména modely SUV C. Podobně jako v celorepublikových statistikách nicméně i prodejní čísla sítě AutoPalace ukazují nárůst prodeje plug-in hybridů a elektromobilů.
"Přičítáme to nejen neustále se zlepšujícím hodnotám spotřeby a dojezdu těchto vozidel, ale i velmi konkurenčním nabídkám nových vozidel tohoto typu v celém portfoliu sítě AutoPalace," uvedl Frans Ober.
"Nejvíce se prodávaly vozy značek Ford, Škoda a Hyundai. Pokud jde o konkrétní modely, první tři místa obsadily modely Škoda Kodiaq, Ford Kuga a u značky Hyundai to byly modely i30 a TUCSON" doplnil ředitel pobočky AutoPalace Spořilov Lukáš Kolev.
O společnosti AutoBinck Car Distribution
AutoBinck Car Distribution je přední distributor automobilů, zastupující značky Hyundai, MG
a Mitsubishi. Provozuje společnost AutoPalace, maloobchodní síť s více než 16
značkami napříč několika evropskými trhy, včetně České republiky, Slovenska,
Maďarska, Slovinska a Nizozemska. Jako součást AutoBinck Group se společnost
zaměřuje na dodávání kvalitních vozidel, špičkový zákaznický servis a
inovativní mobilní řešení. Díky silnému zaměření na udržitelnost a digitální
transformaci AutoBinck Car Distribution nadále formuje budoucnost mobility
prostřednictvím strategických investic
a partnerství.
O společnosti AutoPalace
Skupina AutoPalace patří mezi největší a
nejvýznamnější automobilové dealery v České republice.
Na tuzemském trhu působí již od roku 1991 a provozuje pět moderních prodejních
a servisních center – čtyři v Praze a jedno v Brně. AutoPalace nabízí širokou
škálu nových i ojetých vozů renomovaných značek, mezi které patří například
Ford, Škoda, Mazda, Mitsubishi, MG, Hyundai nebo Volvo. Vedle prodeje vozidel
poskytuje také autorizovaný servis, prodej náhradních dílů, operativní leasing,
pojištění i další doplňkové služby. AutoPalace je součástí nizozemského
holdingu ACD, která působí v pěti evropských zemích a patří k nejstarším
automobilovým skupinám v Evropě. Díky široké nabídce, stabilnímu zázemí a
profesionálním službám si AutoPalace udržuje pevnou pozici na českém
automobilovém trhu.
TZ