Maserati si speciální edicí připomíná vítězství Juana Manuala Fangia ve voze 250F
Modena, 23. dubna 2021 - Vozy se závodní DNA v krvi, pevně zakořeněným soutěživým duchem, nebývalými vítězstvími a neporazitelnými úspěchy. To je značka Maserati, která si svou závodní minulost připomíná speciální edici F Tributo.
Vozy Maserati debutovaly v automobilových závodech přesně před 95 lety. Dne 25. dubna 1926 zvítězilo Tipo26, první závodní vůz s trojzubcem na kapotě, ve třídě 1500 ccm na Targa Florio. Za jeho volantem seděl Alfieri Maserati.
O 28 let později, 17. ledna 1954, debutovala značka Maserati v závodech F1 a vstoupila mezi špičky automobilového závodění s vozem 250F řízeným Juanem Manuelem Fangiem. Ikonické partnerství korunované mnoha vítězstvími, si dnes Maserati připomíná příhodnou oslavou.
Závodní historie značky a její spojení se světem závodění inspirovala novou speciální edici F Tributo, která se dočkala své premiéry na automobilové přehlídce Shanghai Auto Show 2021.
Písmeno F odkazuje na Fangia - řidiče, který se ve své době zapsal do historie. Slovo Tributo je poctou slavným vítězstvím minulosti.
Speciální série je dostupná u vozů Ghibli a Levante ve dvou exkluzivních barvách - Rosso Tributo a Azzurro Tributo - a evokuje neohroženého ducha této sportovní verze v celkovém vzhledu i v detailech.
Odkaz na slavnou minulost je zřejmý i na exteriéru. Červená je barva italského automobilového sportu a z historického pohledu vozy Maserati vždy závodily v tomto odstínu, který reprezentoval Itálii v automobilových závodech na počátku minulého století.
Jasná pulsující modrá barva Azzurro Tributo nám naopak připomíná, že modrá je (společně se žlutou) jednou z barev města Modena, které je domovem značky.
Na Fangiův vůz 250F, který měl charakteristické červené a žluté prvky, odkazují také žluté brzdové třmeny a detaily kol.
Vzhled exteriéru vozu Levante F Tributo doplňují 21" černá kola Anteo a vůz Ghibli F Tributo má 21" kola Titano v lesklé černé. Nad ikonickými výdechy v blatnících je specifický lesklý znak F Tributo a na C sloupku je logo s trojzubcem v barvě karoserie.
Odstíny detailů exteriéru se navíc odráží i v interiéru na červených nebo žlutých švech v kombinaci s černou zrnitou kůží "Pieno Fiore".
Maserati S.p.A.
Maserati
vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou na první
pohled rozeznatelné pro jejich výjimečnou osobitost. Díky svému
stylu, technologii a přirozeně exkluzivnímu charakteru dokáží
uspokojit i ty nejnáročnější zákazníky s vytříbeným vkusem
a v automobilovém průmyslu po celém světě jsou stále považovány
za vzor. Jde o automobily s tradicí a každý nový vůz znovu
definuje charakter italských sportovních vozů v oblasti designu,
výkonu, pohodlí, elegance a bezpečnosti. V současné chvíli
jsou vozy dostupné na více než sedmdesáti trzích světa.
Ambasadory tohoto dědictví jsou reprezentativní sedan
Quattroporte, sportovní sedan Ghibli a Levante, první SUV od
Maserati. Všechny modely se vyznačují použitím nejkvalitnějších
materiálů a zapojením výjimečných technických řešení.
Ghibli a Levante jsou nyní k dispozici také v hybridní verzi -
první
elektrifikované vozy značky s trojzubcem ve znaku. Jedná se o
kompletní řadu vybavenou benzínovými motory V6 a V8 a
čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami s pohonem zadních
nebo všech čtyř kol. Kolekce Trofeo, zahrnující Ghibli,
Quattroporte a Levante, vybavená silným motorem V8 s výkonem 580
k, i nadále ztělesňuje výkonnou DNA značky. Na špičce řady je
pak nový supersport MC20 s přelomovým motorem V6 Nettuno a
technologiemi vycházejícími z vozů F1, které jsou nyní poprvé
dostupné i pro pohonné jednotky standardně vyráběných vozů. V
současné době se vozy Maserati vyrábí ve třech závodech:
Ghibli a Quattroporte jsou vyráběny v závodě Avvocato Giovanni
Agnelli Plant (AGAP) v turínském Grugliascu a vůz Levante v
turínském závodě Mirafiori. Model MC20 se vyrábí v Modeně v
historickém závodě Viale Ciro Menotti.