Maserati si speciální edicí připomíná vítězství Juana Manuala Fangia ve voze 250F

02.05.2021

Modena, 23. dubna 2021 - Vozy se závodní DNA v krvi, pevně zakořeněným soutěživým duchem, nebývalými vítězstvími a neporazitelnými úspěchy. To je značka Maserati, která si svou závodní minulost připomíná speciální edici F Tributo.

Vozy Maserati debutovaly v automobilových závodech přesně před 95 lety. Dne 25. dubna 1926 zvítězilo Tipo26, první závodní vůz s trojzubcem na kapotě, ve třídě 1500 ccm na Targa Florio. Za jeho volantem seděl Alfieri Maserati.

O 28 let později, 17. ledna 1954, debutovala značka Maserati v závodech F1 a vstoupila mezi špičky automobilového závodění s vozem 250F řízeným Juanem Manuelem Fangiem. Ikonické partnerství korunované mnoha vítězstvími, si dnes Maserati připomíná příhodnou oslavou.

Závodní historie značky a její spojení se světem závodění inspirovala novou speciální edici F Tributo, která se dočkala své premiéry na automobilové přehlídce Shanghai Auto Show 2021.

Písmeno F odkazuje na Fangia - řidiče, který se ve své době zapsal do historie. Slovo Tributo je poctou slavným vítězstvím minulosti.

Speciální série je dostupná u vozů Ghibli a Levante ve dvou exkluzivních barvách - Rosso Tributo a Azzurro Tributo - a evokuje neohroženého ducha této sportovní verze v celkovém vzhledu i v detailech.

Odkaz na slavnou minulost je zřejmý i na exteriéru. Červená je barva italského automobilového sportu a z historického pohledu vozy Maserati vždy závodily v tomto odstínu, který reprezentoval Itálii v automobilových závodech na počátku minulého století.

Jasná pulsující modrá barva Azzurro Tributo nám naopak připomíná, že modrá je (společně se žlutou) jednou z barev města Modena, které je domovem značky.

Na Fangiův vůz 250F, který měl charakteristické červené a žluté prvky, odkazují také žluté brzdové třmeny a detaily kol.

Vzhled exteriéru vozu Levante F Tributo doplňují 21" černá kola Anteo a vůz Ghibli F Tributo má 21" kola Titano v lesklé černé. Nad ikonickými výdechy v blatnících je specifický lesklý znak F Tributo a na C sloupku je logo s trojzubcem v barvě karoserie.

Odstíny detailů exteriéru se navíc odráží i v interiéru na červených nebo žlutých švech v kombinaci s černou zrnitou kůží "Pieno Fiore".

Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou na první pohled rozeznatelné pro jejich výjimečnou osobitost. Díky svému stylu, technologii a přirozeně exkluzivnímu charakteru dokáží uspokojit i ty nejnáročnější zákazníky s vytříbeným vkusem a v automobilovém průmyslu po celém světě jsou stále považovány za vzor. Jde o automobily s tradicí a každý nový vůz znovu definuje charakter italských sportovních vozů v oblasti designu, výkonu, pohodlí, elegance a bezpečnosti. V současné chvíli jsou vozy dostupné na více než sedmdesáti trzích světa. Ambasadory tohoto dědictví jsou reprezentativní sedan Quattroporte, sportovní sedan Ghibli a Levante, první SUV od Maserati. Všechny modely se vyznačují použitím nejkvalitnějších materiálů a zapojením výjimečných technických řešení. Ghibli a Levante jsou nyní k dispozici také v hybridní verzi - první elektrifikované vozy značky s trojzubcem ve znaku. Jedná se o kompletní řadu vybavenou benzínovými motory V6 a V8 a čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Kolekce Trofeo, zahrnující Ghibli, Quattroporte a Levante, vybavená silným motorem V8 s výkonem 580 k, i nadále ztělesňuje výkonnou DNA značky. Na špičce řady je pak nový supersport MC20 s přelomovým motorem V6 Nettuno a technologiemi vycházejícími z vozů F1, které jsou nyní poprvé dostupné i pro pohonné jednotky standardně vyráběných vozů. V současné době se vozy Maserati vyrábí ve třech závodech: Ghibli a Quattroporte jsou vyráběny v závodě Avvocato Giovanni Agnelli Plant (AGAP) v turínském Grugliascu a vůz Levante v turínském závodě Mirafiori. Model MC20 se vyrábí v Modeně v historickém závodě Viale Ciro Menotti.

Reklama: