Maserati: návrat k závodům

17.01.2022

První italská značka, která se bude od roku 2023 účastnit závodů v mistrovství světa ABB FIA Formula E

Značka Maserati oznamuje první krok ve své strategii automobilových závodů a svůj debut v mistrovství světa ABB FIA Formula E v roce 2023.

Protože má Maserati automobilové závody ve svých genech a závodění je zakořeněné v jejím duchu, bude první italskou značkou v soutěži Formula E. Návrat na závodní dráhu je obnovou závodního DNA vozů Maserati.

Kombinace nedostižného závodního dědictví Maserati - značky vnitřně spojené s vysokým výkonem a inovativním přístupem k elektrifikaci - dokonale ladí s mistrovstvím světa ABB FIA Formula E, které je první automobilovou závodní sérií pro ryze elektrifikované silniční vozy.

Závazek značky Maserati přispívat k elektromobilitě posiluje příval nové energie, která nyní akceleruje plnou rychlostí v nové řadě elektrických vozů Folgore. Všechny nové modely Maserati budou k dostání i jako 100% elektrifikované řešení, a to včetně modelů Maserati Grecale, Maserati GranTurismo a GranCabrio a supersportovího vozu Maserati MC20.

Mistrovství světa ABB FIA Formula E nabízí značce Maserati dokonalou platformu předvést bezprecedentní závodní dědictví a model Folgore v prostředí, kde spolu úspěšně existují vysoký výkon a inovace.

Vůz Maserati poprvé stane na startovním roštu v 9. sezóně s novým vozem Gen3, které je nejrychlejším, nejlehčím a nejvýkonnějším závodním vozem Formule E v historii. Gen3 je nejvýkonnější závodní vůz na světě vyznačující se souborem designových prvků a výrobních a technologických inovací na špičce ve svém oboru.

Od svého vzniku přispívaly dramatické závody Formule E v ulicích nejikoničtějších světových měst včetně New Yorku, Monaka, Berlína, Mexico City, Londýna a Říma k tomu, že elektrické vozy vyvážené do celého světa dokáží na každé nabití dojet ještě dál díky zvyšování energetické účinnosti vylepšování kapacity baterií a pokroků ve vývoji pohonu.

Davide Grasso, CEO společnosti Maserati, uvedl: "Jsme hrdí na to, že můžeme být znovu protagonisty závodního světa. Pohání nás vášeň a smysl pro inovace. Máme za sebou dlouhou historii světové excelence v závodění a jsme připraveni ji podněcovat v budoucnosti k vyšším výkonům." A pokračuje: "V závodech za vyšším výkonem, luxusem a inovacemi je vůz Folgore neodolatelný a představuje to nejryzejší z Maserati. Proto jsme se rozhodli vrátit se k závodění a nastoupit do mistrovství světa FIA Formula E a setkat se v centrech světových měst se svými zákazníky, abychom mohli posunout značku s trojzubcem ve znaku ještě blíže k budoucnosti."

Jean-Marc Finot, Senior VP pro STELLANTIS Motorsport, dodává: "Pro STELLANTIS Motorsport je velikým potěšením účastnit se návratu značky Maserati zpět k závodění. Bude to nejen historická událost, ale navíc bude Maserati Formula E naší technologickou laboratoří pro akceleraci vývoje vysoce výkonných elektrických pohonů a inteligentního softwaru pro naše silniční sportovní vozy. Formula E je pro tento účel dokonalým šampionátem a jsme hrdí na to, že jsme první italskou značkou v této sérii."

Alejandro Agag, zakladatel a předseda Formule E, říká: "Jsme hrdí na to, že můžeme značku Maserati přivítat v jejím novém domově automobilového závodění. Mistrovství světa ABB FIA Formula E je vrcholem závodů elektrických vozů. Poskytuje těm nejdynamičtějším a nejinovativnějším značkám výkonných vozů dokonalé prostředí k předvedení jejich technologických schopností a zároveň sportovních ambicí."

Jamie Reigle, CEO, Formule E, říká: "Jsme potěšení, že do éry vozů Gen3 mistrovství světa ABB FIA Formula E vstoupí i značka Maserati, protože bude hrát zásadní roli při vytváření nového konceptu budoucnosti automobilových závodů. Závody Formule E se odehrávají v srdcích nejikoničtějších měst světa a s vášní je sleduje pokrokové publikum na celém světě. Miliony našich fanoušků po budou u vytržení, až uvidí značku Maserati stát na startovním roštu po boku elity mezi elektrickými automobilovými značkami."

Mohammed Ben Sulayem, prezident FIA: "Je mi potěšení přivítat Maserati v 9. sezóně závodů Formule E. Pro takového ikonického výrobce s nesmírně hrdým a úspěšným dědictvím v oblasti automobilových závodů je závazek účastnit se série vyjádřením nezměrné důvěry v budoucnost mistrovství světa ABB FIA Formula E, která se zároveň připravuje na novou éru. Nová Gen3 pro jednosedadlové vozy bude představovat vrcholek udržitelnosti, technologií a výkonu."

Značka Maserati se zrodila na závodní dráze z neohroženosti bratrů Maseratiových a později řidičů těchto vozů.

Na závodní dráze debutovala před 96 lety. První závodní automobil s trojzubcem v logu byl Tipo 26, který debutoval v Targa Florio v roce 1926 a zvítězil ve třídě do 1,5 l s Alfierim Maseratim za volantem.

O jednatřicet let později, v roce 1957 zvítězil Juan Manuel Fangio ve voze Maserati na mistrovství světa F1.
Naposledy bylo možné vidět Maserati v jednosedadlovém provedení s Mariou Teresou De Filipps, první ženou, která se kvalifikovala na velkou cenu Formule 1 na palubě vozu 250F.

A úplně posledním vozem této značky na závodní trati byl nepřekonatelný model MC12, který získal 22 vítězství (včetně 3 vítězství v závodě 24 Hours of Spa) a 14 mistrovských titulů napříč mistrovstvími konstruktérů, mistrovstvími řidičů a mistrovstvími týmů ve FIA GT v letech 2004 až 2010.

Závody byly pro značku Maserati vždy přirozeným prostředním. A je tomu tak i nyní, kdy v nové éře Formule E navazuje Maserati na své počátky a buduje svou budoucnost.