CITROËN V ČESKU aneb Výsledky v roce 2020 a plány na rok 2021

13.01.2021

Vroce 2020 Citroën prodal celkem 5942 vozů (kombinovaný výsledek OA + LUV) a zaznamenal tak 11. místo mezi značkami a 2,7% podíl na trhu. Z celkového počtu prodaných aut této značky bylo 4524 osobních a 1418 lehkých užitkových vozidel, což na trhu LUV představuje 6. místo a 8,29% trhu.

druhé polovině roku značka představila dvě zajímavé novinky - modernizovanou verzi oblíbeného modelu Citroën C3 a nízkoemisní verzi své vlajkové lodi - SUV C5 AIRCROSS HYBRID. Pro tento rok chystá hned úvodem roku představení očekávaného kompaktního hatchbacku Citroën C4.

OSOBNÍ AUTOMOBILY

V segmentu osobních automobilů si udržel pozici bestselleru značky Citroën model BERLINGO třetí generace s ročním prodejem 1992 ks, u nějž firemní i soukromí zákazníci oceňují zejména jeho multifunkčnost, technickou vyspělost a v neposlední řadě velký zavazadlový prostor, které jej odlišují od jiných podobně koncipovaných vozů. S kladnou zákaznickou odezvou se setkala také nabídka s homologací N1, která je k dispozici od loňského dubna a poskytuje klientům zvýšenou užitečnou hmotnost vozidla.

Velmi dobré prodeje si udržel model Citroën C3 s 1061 prodanými vozy, který je od července k dispozici v nové modernozované verzi a nabízí nový vzhled přední masky, lehce přepracovaný design a ještě větší pohodlí například díky sedadlům Advanced Comfort, které jsou obvykle určené pro vyšší segmenty a v této třídě se objevují poprvé nebo díky 12 moderním technologiím asistenčních systémů řízení.

Nynější vlajková loď SUV Citroën C5 Aircross rozšířila v uplynulém roce nabídku motorů o nízkoemisní variantu a představila se i ve verzi C5 Aircross Hybrid.

LEHKÉ UŽITKOVÉ AUTOMOBILY

V segmentu lehkých užitkových vozů byl i v roce 2020 nejúspěšnějším modelem Citroën JUMPER s 946 prodanými vozy, čímž potvrdil svoji roli jasné jedničky v rámci nabídky užitkových vozů Citroën.

Oproti předchozímu roku si v prodejích polepšila užitková verze Berlinga, která zaznamenala nárůst na 318 prodaných vozů.

Citroën se snaží vycházet vstříc potřebám firemní klientely, a proto rozšiřuje nabídku svých vozů o elektrifikované verze - v loňském roce tak představil ë-Jumpy, ë-Jumper a ë-SpaceTourer. Kromě obvyklých předností nabízejí elektrické verze plynulou jízdu a bezhlučný jízdní komfort a umožňují i volný vjezd do zón s regulovaným vjezdem se stanovenými limity emisí CO2 .

Jak ë-Jumpy, který spolu se svým koncernovými sourozenci získal prestižní ocenění "Mezinárodní dodávka roku 2021", tak ë-SpaceTourer lze objednat v České republice.

2021

Citroën, který už více než 100 let dělá automobily dosažitelnými pro všechny, hodlá i v následujícím roce pokračovat ve své misi - zpřístupnit všem elektromobilitu. Hned úvodem roku tak představí dvě další novinky - ë-Berlingo Van a ë-Berlingo.

V České republice pak bude v únoru představen očekávaný nový model C4, který už bude rovnou k dispozici v benzínové, dieselové i elektrické verzi.

Ředitel značky Citroën, pan František Neuman, okomentoval nadcházející rok slovy: "Velmi se tešíme na naši dlouho očekávanou novinku - zcela nový kompaktní hatchback C4, který představuje novou výraznou etapu v designu Citroënu. Nabízí eleganci, plynulost a dynamiku kompaktního hatchbacku, vyšší polohu při řízení, kola o velkém průměru a energický a aerodynamický tvar. Věřím, že tato novinka má co nabídnout a zákazníky osloví. Kromě toho se soustředíme na vytvoření podmínek pro rozvoj prodeje elektrifikovaných modelů - téměř celá autorizovaná síť značky Citroën v ČR již nyní splňuje standardy pro prodej a servis elektromobilů, stejně jako jejich dobíjení. A i nadále je pro nás prioritou udržení kvality prodejních i poprodejních služeb."

Značka Citroën

Citroën je globální nespecializovaná automobilová značka, která se od roku 1919 vyznačuje kreativitou a odvahou. Vozy Citroën nabízí výrazný design a díky svému komfortu a technologiím vnášejí do automobilového světa svěžest, což platí například pro nový Citroën C3 nebo nové kompaktní SUV C3 Aircross. Značka je populární v nejčistším slova smyslu: jejím hlavním zdrojem inspirace jsou lidé a jejich životní styl. Tento přístup je zachycen i v podpisu "Inspired By You" a jeho vyjádřením je i jedinečná zkušenost zákazníků, zejména díky koncepci městské prodejny "La Maison Citroën", webové stránky, kde mohou značku hodnotit ("Citroën Advisor") nebo nabídka řešení mobility (Citroën Rent&Smile a Earn&Drive). Citroën, to je také 10 000 prodejen a servisů v téměř 80 zemích a více než 1,1 milionů vozů prodaných v roce 2017. Je to také 8 titulů v Poháru konstruktérů ve WRC a 3. tituly v řadě v Poháru konstruktérů ve WTCC.

Reklama: